07/11/2024

Konzervativno NiP-ovo ideološko usmjerenje ili reforma? Usvojen novi zakon o obrazovanju KS

Share

Zastupnici u Skupštini Kantona Sarajevo (KS) usvojili su na jučerašnjoj sjednici Prijedlog Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi u Kantonu Sarajevo.

Međutim, ovim zakonskim rješenjem nisu zadovoljni svi u prosvjetnoj zajednici.

Jedan od njih je i Namir Ibrahimović iz Centra za obrazovne inicijative Step by Step, koji ističe da zakon suštinski ne donosi promjene koje su neophodne obrazovnom i odgojnom sistemu u Kantonu Sarajevo, već kontroliše obrazovanje te se zanemaruju prosvjetni radnici.

Ibrahimović je za Klix.ba kazao da mu je žao što je skupštinska većina usvojila Prijedlog Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju KS u ovakvom tekstu.

“Nažalost, trenutna obrazovna vlast propustila je priliku da donese obrazovni zakon, koji će se u prvi mah baviti onim što jeste nužna promjena obrazovnog sistema u KS na kojem, kako govori resorno ministarstvo, rade već dvije godine. No, zakonske odredbe u samom ovom tekstu ne odmiču puno od postojećih zakonskih propisa i zapravo suštinski ne stavljaju nastavnike u fokus, ne propisuju šta su standardi nastavničke profesije, a samim tim zapravo pokazuju i da im nije važna stvarna reforma obrazovanja u KS”, kaže nam Ibrahimović.

Dodaje da se ostvaruje ono što je ranije najavljivao, a to je, kako kaže, zakon koji će omogućiti resornoj ministrici da preko Pravilnika usmjerava obrazovnu politiku u nekom potpuno drugom pravcu.

“Odnosno, riječ je o ideološkom usmjeravanju, onome što su bliske konzervativne političke ideje uz naravno sjajnu asistenciju, odnosno nikakvo kritičko promišljanje koalicionih partnera SDP-a, Naše stranke i ZNG-a, koji ili ne vide ili su potpuno saglasni s onim što je konzervativna obrazovna politika NiP-a”, stava je Ibrahimović.

Ističe da se, prema njegovom mišljenju, trebalo odmaći od ustaljenih obrazaca kontrola škola.

“Trebao je uključiti mnogo više fleksibilnosti, koja će omogućiti i školama i nastavnicima da krenu u neko drugačije poučavanje unutar same učionice, trebao je jasno definirati nastavničku profesiju, trebalo je drugačije postaviti okvir organizacije školskog dana kao takvog”, zaključuje Ibrahimović.

Argument.ba

Redakcija
Redakcija
Imate vijest, interesantnu priču. Šaljite na argument.ba@gmail.com ili na viber 063/214-214

Više

Vijesti