U Reformskoj agendi u dijelu „Razvoj privatnog sektora i poslovno okruženje“ se navodi reforma označena brojem 2.1.3. „Olakšavanje slobodnog kretanja roba i usluga kroz smanjenje formalnosti harmonizaciju regulatornog okvira i uzajamno priznavanje profesionalnih kvalifikacija“. Zakonski okvir za tu reformu čini, između ostalog: Zakon o tehničkim propisima Rs.
Piše: Dr. Sedad Dedić
Tako stoji napisano u sadašnjoj verziji Reformske agende oko koje se vodi polemika i za koju je vezana pomoć od 70 miliona €. Dakle, u Reformskoj agendi se kaže da u Rs zakonski okvir za olakšavanje kretanja roba i usluga čini entitetski Zakon o tehničkim propisima Rs.
Taj Zakon o tehničkim propisima Rs je osporio Ustavni sud BiH ustvrdivši da nije u saglasnosti s Ustavom BiH te ga ukinuo i naložio prestanak njegovog važenja. U odluci Ustavnog suda pored ostalog stoji da je pitanje tehničkih zahtjeva za proizvode koji se stavljaju na tržište BiH, kao i ocjena njihove usklađenosti u okviru vanjskotrgovinske politike (koja je prema Ustavu BiH u nadležnosti institucija države) i već je regulisano postojećim državnim zakonom (Zakon o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanje usklađenosti BiH).
Ustavni sud je također utvrdio da Rs ne može regulisati ovo pitanje, te da činom usvajanja entitetskog Zakona o tehničkim propisima zapravo Rs izlazi iz okvira postojećeg državnog zakona i time krši ustavni princip poštivanja odluka institucija BiH i princip odgovornosti entiteta koji kaže da će entiteti i njihove niže jedinice u potpunosti poštovati Ustav i odluke institucija BiH.
Pitanje je zašto se Reformskom agendom oživljava Zakon o tehničkim propisima Rs koji je Ustavni sud BiH ukinuo?
Reformskom agendom, u ovom obliku, se oživljavaju akti koje je Ustavni sud ukinuo. U ekonomskom smislu primjena Zakona o tehničkim propisima Rs narušava jedinstveni ekonomski prostor i to je novi nasrtaj koji ima za cilj dalju podjelu zemlje. Cilj je podijeliti unutrašnje tržište na dva dijela, jedan u kojem bi važio državni zakon (FBiH i BD) i drugi u kojem bi važio entitetski zakon (Rs). U Reformskoj agendi stoji da se državni zakon u ovoj oblasti primjenjuje u FBiH i BD. A da je zakonski okvir za Rs ranije ukinuti Zakon o tehničkim propisima Rs.
Reformska agenda – DA, ali Reformska agenda koja ne znači razgradnju BiH. Neki izgleda smatraju da se država treba prodati za 600 KM u džepu.
Zaboravljaju da su patriote ove zemlje platili neuporedivo višu cijenu za slobodu i da ta sloboda nije na prodaju.
Argument.ba