Jučer je na planini Majevici između Rašljana(Brčko) i Srebrenika, obilježena godišnjica izgradnje „Puta spasa“ – putne komunikacije koja je u ratnom periodu bila jedina veza slobodnih brčanskih teritorija s ostalim općinama tadašnjeg Tuzlanskog okruga i slobodnim dijelovima Bosne i Hercegovine.
Svečanosti su prisustvovali predstavnici vlasti i boračkih udruženja Brčkog i Srebrenika, koji čuvaju sjećanje na nadljudske napore pripadnika Armije Republike Bosne i Hercegovine. Početkom maja 1992. godine, na nepristupačnom terenu planine Majevice, izgradili su novu putnu komunikaciju koja je predstavljala put spasa za borce, ranjenike i civilno stanovništvo.

Osim svoje historijske važnosti, ovaj put preko planine Majevice u budućnosti ima i ekonomski i turistički potencijal.
U sklopu svečanosti obilježavanja godišnjice izgradnje “Puta spasa”, predstavnici vlasti i boračkih organizacija iz Srebrenika i Distrikta Brčko položili su cvijeće na spomen-ploču, izgrađenu prije desetak godina u znak sjećanja na ovaj bitan događaj iz 1992. godine.
O Putu spasa, tadašnjoj žili kucavici
“Rad je bio jako težak, svaki dan je padala kiša. Radili smo ujutro od pet naveče do devet. Imali smo pomoć vlasti, komande. Nakon određenog vremena smo uspostavili kontakt sa Srebrenikom te su se i oni uključili sa dovozom kamenog materijala za nasipanje. U podnožju planine čekali su teški ranjenici kako bi konjskim kolima bili prebačeni u bolnicu u Tuzlu”, prisjećaju se graditelji Puta spasa, tadašnjoj žili kucavici Slobodne teritorije Brčkog.

Ukupno je probijeno 8,5 kilometara puta, izgrađeno sedam drvenih mostova, na desetine odvodnih propusta za vodu i dovodnih kanala za prihvat vode. Put spasa nije pravljen kako bi njegovim stazama stanovništvo slobodne brčanske teritorije pobjeglo u Srebrenik, Tuzlu i dalje u Evropu i svijet. Ovim putem je dopremana hrana, municija, nafta i medicinska oprema za Brigadu, transportovani teški ranjenici u Tuzlu. Jedan broj stanovništva je izašao kako bi rasteretio organizaciju života na slobodnoj brčanskoj teritoriji. Put spasa je služio kao jedina veza sa ostatkom slobodne Bosne i Hercegovine sve do oslobađanja putne komunikacije Brka-Cerik. Za ovaj veliki podvig posebnu zahvalnost treba odati svima koji su učestvovali na probijanju ovog puta na čelu sa inženjerom rahmetli Hamedom Jerkovićem.

Na izgradnji je radio veliki broj ljudi. Nažalost sve je manje onih koji su među živima. Uloženo je jako puno vremena, truda i napora da se obezbijede kakvi, takvi uslovi za putnu komunikaciju. To je bila jedina bezbjednosno sigurna trasa nesmetanane putne komunikacije Slobodnih teritorija Republike Bosne i Hercegovine.